Conflict begeleiding

Conflict begeleidingConflict begeleiding en conflict preventie

Doelgroep: HRM / P&O / Leidinggevenden / Klantenservice medewerkers
Thema’s: Coaching / Mediation / Preventie

Conflict begeleiding

Een goede werksfeer is van groot belang voor o.a. de medewerkerstevredenheid en voor een laag ziekteverzuim en heeft dus effect op het hele bedrijf en uiteindelijk dus op uw klanten en leveranciers.

Hoe belangrijker een relatie is, des te groter zijn de persoonlijke effecten van een conflict. Bij conflicten voeren meestal emoties de boventoon, en dat mag ook. Het is echter wel van belang dat er constructief met deze emoties wordt omgegaan. Het is dan een groot voordeel dat een professional van buitenaf dit begeleidt. Middels persoonlijke coaching en de coaching van ‘conflict-deelnemers’ tezamen, wordt effectief naar een oplossing toegewerkt. Professionele begeleiding en psychologisch inzicht brengt snel ruimte, overzicht en verlichting in het conflict.

Conflict preventie

Beter is het uiteraard om conflicten te voorkomen. Conflict preventie wordt bereikt door constructief communiceren. Constructief communiceren is een vaardigheid die geleerd kan worden. Het begint met bewustwording van de verschillende lagen waaruit communicatie ontstaat. Zijnswerk traint teams in kleine groepen zodat zij leren op een andere manier – vanuit de diepere drijfveren – met elkaar in contact te treden. Prachtige trainingen die op een luchtige manier worden gebracht. Uw medewerkers oefenen samen en ontdekken zo de kracht van het communiceren vanuit een diepere laag.